جستجو

فراخوان پنجمین دوره مسابقه طراحی سازه نجات تخم مرغ توسط انجمن علمی معماری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی منتشر شد.

  • مهلت: ۱۰ آذر ۱۳۹۷

برای شرکت در این مسابقه می‌بایست سازه ای خاص ساخته شود و تخم‌مرغ به گونه‌ای در آن جاسازی شود که در اثر سقوط سازه محافظ از ارتفاعی مشخص، تخم مرغ از سازه خارج شده و کمترین آسیب را دیده باشد. ارائه خلاقیت و ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش آماده عامل سالم ماندن تخم مرغ و امتیاز آفرین می باشد. این رقابت در روزهای ۱۸ تا ۲۰ آذر برگزار می شود.

 اهداف

  • این مسابقه که همه ساله در دانشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، در واقع برای کشف و به کارگیری خلاقیت های مختلف و نوآوری های مبتکرانه می باشد. درواقع مسئله از آنجا مطرح شد که ناسا برای پرتاب ماهواره و کاوشگر به سطح اجرام آسمانی از جمله سیارات و همچنین رساندن امکانات و وسایل لازم به فضانوردان ساکن در فضا تصمیم به انجام آزمایشاتی در این مورد گرفت که بتوان اجسام شکننده را به گونه ای از فاصله مشخص رها نمود که تا حد ممکن آسیبی به شیء مورد نظر نرسد. چرا که کاوشگرها باید درون سازه‌هایی قرار گیرند که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی، بتوانند ضمن کاستن سرعت، به سادگی و با حفظ محموله درون خود با کمترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته و به کاوش و بررسی بپردازند و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کنند.

دانلودها

  • برای دانلود فایل PDF شیوه نامه، اینجا کلیک کنید.

جوایز مسابقه

  • تیم اول ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال
  • تیم دوم ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال
  • تیم سوم ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال
  • تیم سازه خلاق ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال

    زمان برگزاری مسابقه: ۱۸ تا ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۷

فقط به آفرینش اثر فکر کنید!

فستیوارت ثبت نام شما را انجام می‌دهد.

می‌توانید از خدمات ویژه‌ی «دپارتمان‌های تخصصی فستیوارت» برای ثبت‌نام، واریز و دریافت هزینه‌های ارزی، ترجمه‌ی متون ادبی، طراحی پورتفولیو، پوستر و … استفاده کنید.

اینجا کلیک کنید.
این خبر را برای دیگران بفرستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب مهم این صفحه